You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Dr.Pulley Userforum. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Leemanske

Beginner

Posts: 2

Date of registration: Feb 2nd 2013

wcf.user.option.userOption51: Aprilia SRV 850

Location: België

  • Send private message

5

Saturday, February 2nd 2013, 3:52pm

Welk gewicht is nu aan te raden voor een majesty 400?

Is het resultaat beter met de 16 gram?

Amauta

Beginner

Posts: 4

Date of registration: May 23rd 2012

wcf.user.option.userOption51: Majesty 400 bj. 2005

Location: Groningen

  • Send private message

4

Thursday, May 24th 2012, 5:14pm

Wanneer je de vario en koppeling los hebt kan je beter ook kijken of alles nog soepel werkt. Toen ik voor het eerst de vario los had was het vet dat in de bus zit helemaal uitgedroogd, met als resultaat dat de vario niet naar behoren werkte. Dit was ook het geval met de achterste vario. Ook de scharnierpunten van de koppelingsschoenen willen nogal eens aardig vast gaan zitten. Alles loshalen goed schoonmaken en smeren.

Laat nog even weten wat jouw ervaring is straks met de 16 grams sliders.

Zojuist weer een rondje gereden met mijn vrouw achterop, met de 15 grams sliders, de acceleratie is super in vergelijking met de originele rollen. Omdat ik een rustige rijder ben hoop ik dus met de 16 grams sliders goed uit te gaan komen.

Vandaag een filmpje gemaakt van het accelereren met Dr. Pulley 15 gr. rolls en Dr. Pulley sliders:

http://youtu.be/9HWCV-TABGQ

guldie

Beginner

  • "guldie" started this thread

Posts: 2

Date of registration: May 7th 2012

wcf.user.option.userOption51: Yamaha Majestic 400, 2006

Location: Geetbets

  • Send private message

3

Thursday, May 24th 2012, 12:59pm

Heb me ook juist de 16 gram besteld, hoop ze volgende week te hebben.

Amauta

Beginner

Posts: 4

Date of registration: May 23rd 2012

wcf.user.option.userOption51: Majesty 400 bj. 2005

Location: Groningen

  • Send private message

2

Wednesday, May 23rd 2012, 6:04pm

Hallo Guldie,

Ik heb een Majesty uit 2005 en de originele rollen zijn 15 gram. Ik heb eerst 15 grams dr pulley sliders besteld. Dit geeft hetzelfde effect als wat jij beschrijft. Een veel snellere acceleratie en gelijke topsnelheid, het toerental bij 100 en 120 is nagenoeg gelijk gebleven. Toch was het toerental naar mijn smaak aan de ietsje hoge kant bij lagere snelheden van 40 tot 70 en heb toen 18 grams sliders geprobeerd. Dit geeft hetzelfde resultaat als de originele rollen qua toerental en optrekken, te zwaar dus.

Zojuist een setje 16 grams sliders besteld, nu maar hopen dat ik hiermee het gewenste resultaat bereik.

Mocht je willen proberen met 18 grams sliders dan kunnen we wel iets afspreken. Misschien ook voor de 15 grams sliders zodra ik de 16 grams binnen heb.

guldie

Beginner

  • "guldie" started this thread

Posts: 2

Date of registration: May 7th 2012

wcf.user.option.userOption51: Yamaha Majestic 400, 2006

Location: Geetbets

  • Send private message

1

Sunday, May 20th 2012, 1:46pm

Majesty 400, bouwjaar 2006

Hier effe een vraagje over welk gewicht er best in de majesty 400 geplaatst word .
Heb er nu de 2515/13 inzitten maar het toerental gaat veel te hard de hoogte in nu als ik op de autoweg rij.
Het optrekken is een wereld van verschil, van een trage diesel bij manier van spreken naar een een echte sprinter nu :thumbsup: .
Heb de set eruit gehaald na nog geen week (300km), moest er iemand interesse voor vertonen geeft maar een seintje.
Mvg,

Guldie

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Counter:

Hits today: 19,978 | Hits yesterday: 80,694 | Hits record: 180,039 | Hits total: 62,256,488

Translate to

Dr.Pulley Shop

Dr.Pulley / Blog

Werkstattpartner

Die Dr.Pulley Spezialisten helfen beim Einbau
BRATHAHN in D-21493
QUADFIRE in D-36355
RAYMAN282 in D-49196

Werkstatthandbuch

Admin`s Fotoblog

Bookmark and Share